Van deze Japanse kettingen hebben we er in de loop der jaren al talloze gemonteerd. Eén van de topmerken.
http://www.didchain.com/
Openingstijden:
Ma. t/m Vrij: 10.00-12.30 uur & 13.00-18.00 uur
Za: 10.00-12.30 uur & 13.00-17.00 uur
BMW is door de jaren uitgegroeid tot één van onze grootste merken waardoor er heel veel ervaring is opgebouwd. BMW-rijders blijken in het algemeen zeer merktrouw te zijn, bovengemiddeld veel kilometers te maken en bereid hun motor tot op hoge kilometerstanden te laten onderhouden en/of repareren. Het aantal BMW’s onder onze klanten wordt dus steeds groter.
http://www.bmw-motorrad.nl/nl/nl/index.html
Eén van de kleinere Giga-Twin merken hoewel onze naam anders zou doen vermoeden. Heeft bij veel mensen ten onrechte nog steeds het imago van meer sleutelen dan rijden en niet oliedicht te zijn. Wij werken alleen aan de types met Evo blokken en later.
De afgelopen 2 jaar is het percentage “specials” sterk toegenomen.
http://www.harley-davidson.com/content/h-d/nl_NL/home.html
Tot zo’n 10 jaar geleden was Honda ons grootste merk. Daarna is dat langzaam maar zeker afgebouwd. Dat klopt ook wel met de landelijke marktontwikkeling. Erg goed vertegenwoordigd in de 80-er jaren club, denk aan alle oudere types Shadow die nog rondrijden. Vooral veroorzaakt door het feit dat er in die tijd nog hele goede materialen en afwerking werd gebruikt.
http://www.honda.nl/motorcycles.html
Kawasaki is bij Giga-Twin altijd het kleinste Japanse merk geweest. Vooral de wat oudere modellen deden de “Kawasaki Heavy Industries” naamtoevoeging eer aan omdat ze vooral motorisch erg rauw konden zijn zonder dat dat overigens leidde tot grote problemen. Heeft de laatste 10 á 15 jaar een enorme inhaalslag gemaakt wat dat betreft.
http://www.kawasaki.nl/nl/products
Het kleinste merk bij Giga-Twin. Heeft plekje in ons hart veroverd sinds ik met een California III naar een Guzzi meeting in Mandello del Lario ben geweest. Vraagt wat gewenning qua omgangsvormen en vooral goed extern onderhoud aangezien je qua gebruikte afwerkingsmaterialen zou denken dat ze in Frankrijk gemaakt worden. Rijden desalniettemin super.
http://www.motoguzzi.nl/motoguzzi/NL/nl/home.html
Al jaren de goedkoopste Japanner in aanschaf. Dat kan helaas niet gezegd worden over de originele onderdelen. Is verreweg de makkelijkste Japanner om aan te werken en daar worden wij dan weer blij van. Is met de Intruders en GSX600F serie nog steeds ruim aanwezig in het oudere segment.
https://www.suzuki.nl/motoren
Eigenzinnige Engelsen die met name in het streetfighter segment al jaren toonaangevend zijn. Het merk waarbij misschien de algemene technische evolutie wel het duidelijkst waarneembaar is. Trouwe fan sinds ik in 1996 mijn eerste Triumph “motor van de zaak” kreeg.
http://www.triumphmotorcycles.nl/
Al een paar jaar de best verkopende Japanse fabrikant, m.i. omdat ze een goed en breed aansprekend programma hebben. Loopt qua prijs in de pas met Honda en Kawasaki maar is ruim de goedkoopste in onderdeelprijzen.
Heb zelf een zwakke plek voor jaren zeventig modellen, m.n. de XS650 en de TX750.
http://www.yamaha-motor.eu/nl/index.aspx
Motul
Eén van de oudste smeermiddelenproducenten, vermaard om innovatie en kwaliteit en dat heeft zich altijd ruimschoots bewezen bij Giga-Twin. Wij gebruiken (bijna) exclusief motorolie, koelvloeistof, remvloeistof, transmissieolie, voorvorkolie en niet te vergeten kettingspray van dit Franse merk.
https://www.motul.com/nl/nl/motul_locally
Motorex
Deze Zwitsers hebben het voor elkaar gebokst een olie te ontwikkelen die het veelvoorkomende olieverbruik bij veel BMW modellen in belangrijke mate vermindert en dat vinden wij fijn ! Deze olie wordt voor die motoren dus als regel gebruikt. Wij hebben ook het speciale type rem- en koppelingsvloeistof die in latere BMW’s nodig is.
http://www.motorexoil.nl/
Forté
In motorland vooral bekend om z’n uitstekende brandstofsysteemreinigers en dat is dus ook wat wij, samen met een paar andere producten, gebruiken als het echt serieus wordt.
http://www.forte-benelux.com/NL/Home.html
Pirelli
Enorm breed assortiment met daarin ook keuze voor de prijsbewusten die toch iets goeds willen.
https://www.pirelli.com
Metzeler
Nog zo’n merk waar we dol op zijn. Soms prijzig maar altijd goed. Vooral onder nieuwere BMW’s altijd een solide keuze.
https://www.metzeler.com/site/com/
Michelin
Frans merk dat geen nadere introductie behoeft. Met name de uitstekende Pilot Road serie wordt zeer regelmatig gemonteerd.
http://motorfiets.michelin.nl/
Avon
Hebben een hele goede serie banden voor choppers / cruisers die we zeer regelmatig monteren.
https://www.avontyres.com/
DID
Van deze Japanse kettingen hebben we er in de loop der jaren al talloze gemonteerd. Eén van de topmerken.
http://www.didchain.com/
Brembo
Let maar eens op hoe vaak je in de racerij de naam Brembo tegenkomt. Dat is natuurlijk niet helemaal voor niets en daarom monteren wij deze Italiaanse remblokken. Ze hebben ook een redelijk breed vervangingsremschijven programma. Voor de racers onder ons en de specialbouwers levert Brembo ook prachtige remklauwen.
http://www.brembo.com/en/bike
Nissin
Nissin is van oudsher één van de bekendste namen op het gebied van remmerij uit Japan. O.a. ook Harley en Triumph gebruiken veel Nissin. Ze leveren ook behoorlijk wat vervangingsdelen voor de klauwen en pompen.
http://www.nissinkogyo.co.jp/en/product/2tyre/